Close

Nota editorial: Un any de MES als municipis

Avui fa un any que el projecte de MES-Moviment d’Esquerres, un partit socialista, sobiranista i municipalista es consolidava en forma de més de cent regidors, regidores, alcaldes i alcaldesses arreu dels municipis catalans.

Concretament, MES es va presentar a 132 municipis catalans en els quals hi va obtenir 106 regidors representants. Alguns d’ells – concretament 37 – amb llistes en solitari, altres amb Esquerra Republicana de Catalunya o amb Iniciativa per Catalunya Verds, així com amb altres formacions.

El Programa Marc que guia les actuacions d’aquests regidors i regidores recull propostes com: un pla de xoc per crear ocupació als municipis, propostes per reduir la petjada de carboni i preservar el medi ambient, assegurar el dret a la salut, l’habitatge i els serveis socials bàsics o nous mecanismes de participació i transparència entre altres.

A més, de les darreres jornades municipalistes que van tenir lloc el passat dissabte 9 d’abril, en va sorgir una proposta de moció conjunta perquè tots els regidors la presentin en els seus plens, amb l’objectiu de derogar la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de les Administracions Locals (LRSAL), un dels principals impediments per enfortir les competències del municipalisme.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *