"Un cop més, la resposta ha estat massiVa!" l'Apunt Setmanal de Xavi Raventós
[spacer]
Aquest 11 de setembre, Diada nacional de Catalunya, per tercera vegada en tres anys consecutius, els catalans i les catalanes hem tornat a sortir al carrer, i ho hem fet de manera massiva, alegre i amb molt de civisme per a reclamar poder decidir lliure i democràticament el nostre futur.
Des de la sentència del Tribunal Constitucional en que es van encarregar de liquidar les nostres aspiracions d’autogovern, no hem parat de sortir al carrer. En tant sols tres anys, hem estat capaços de ser el centre de totes les mirades i aconseguir fer la manifestació més multitudinària de la nostra història.
Els catalans som, existim i volem votar. El missatge ha estat prou clar com perquè Madrid i la comunitat internacional vegin que el desig col·lectiu de milions de catalans és persistent i cada vegada més massiu (al contrari del que diu la sra. Camacho). A la manifestació vam viure una jornada festiva, reivindicativa amb famílies senceres, petits i grans, demanant poder decidir, poder ser escoltats, poder ser consultats.
Senyors de Madrid i demòcrates en general, només demanem poder ser consultats; que se sàpiga el què pensem els ciutadans sobre el nostre futur. És tant anticonstitucional saber què opina el poble? És tant anticonstitucional poder votar SÍ o poder votar NO? És inconstitucional que 1.800.000 persones demanin poder decidir?
Sabem que l’Estat espanyol no ens ho regalarà, que no ens ho posarà fàcil, que no ens voldrà deixar votar el 9N. I és per això que els catalans hem de seguir persistents i perseverants amb el nostre missatge i, sobre tot, tenir paciència i no baixar la guàrdia.
A partir d’ara, desprès de la manifestació massiva i a pocs mesos del 9N, serà important articular un front comú de resposta civil i mobilització́ social a la negativa permanent de l’Estat, apel·lant als valors democràtics fonamentals.
I a nivell polític hem de tenir un govern fort, hem de fer costat al president Mas d’ara fins al 9N ja que la nostra voluntat i la nostra prioritat ha de ser la de poder decidir el proper mes de novembre. I hem d’intentar una i altra vegada la convocatòria del referèndum, atès que l’exercici de la democràcia i l’expressió de la voluntat popular estan per sobre de qualsevol altra consideració.
