
Un nou PSOE o un simple canvi de llistes?
Aquest diumenge hem vist com més de 120.000 militants del PSOE –una de les més participatives de la història del partit– han acudit a les urnes i han donat com a guanyador Pedro Sánchez, deixant l’immobilisme clàssic fora de joc.
Des de MES, Moviment d’Esquerres felicitem Pedro Sánchez per la seva elecció com a nou secretari general del PSOE i felicitem els i les socialistes del PSOE pel seu procés de democràcia interna basada en la consulta directa per escollir als seus militants. I és que avui no s’entén que una força política no esculli els seus líders sense consultar de forma directa la seva militància ja que són processos que apropen la política al ciutadà.
En aquest sentit, també felicitem a tots els militants que han dit prou a les dinàmiques conduides pel poder de les elits i han optat per una opció que, a priori, pot obrir una porta cap a nous canvis. S’envidencia així que la transició política del 75 cada cop està més obsoleta, ja que estem davant d’una nova generació política, que haurà de transformar el país si realment vol diferenciar-se dels seus avantpassats.
L’esquerra ha d’aprendre que només té sentit si és “gent”, no representants de la gent. Com s’ha demostrat, no té cap futur quan cau en els paranys de les elits polítiques, financeres i mediàtiques, allunyant-se de la realitat quotidiana dels ciutadans i ciutadanes. Només des d’aquest plantejament, deixant-se contagiar per la gent del poble, servint d’instrument per fer polítiques per a tothom des de la base, podrem renovar el socialisme i la socialdemocràcia, i governar amb valors d’esquerra i progressistes. En aquesta feina els socialistes espanyols, europeus i de tot el món trobaran als socialistes catalans de MES, Moviment d’Esquerres sempre.
Com a socialistes, desitgem a Pedro Sánchez el màxim dels encerts i esperem que redreci el PSOE cap a la cerca d’alternatives de govern d’esquerres, que tombin l’Executiu conservador que actualment domina l’Estat espanyol.
Esperem també de Pedro Sánchez una actitud diferent respecte a Catalunya: més oberta a escoltar el debat que s’està produint a la societat catalana sobre el seu futur i de respecte cap a la decisió final que democràticament prendrà la societat catalana a les urnes.
Si res canvia, solament estarem davant d’una lluita de lideratge i no d’un canvi de model polític per Espanya i per Catalunya.
