Close

Una Girona d'oportunitats per a tothom

Una vintena de destacats membres del socialisme catalanista a Girona -entre d’altres Joan Manuel del Pozo, Marina Geli, Manel Nadal i Pia Bosch- han firmat el manifest adjunt “Una Girona d’oportunitats per a tothom” (que reproduïm a continuació) en suport a la candidatura en coalició d’ERC i Moviment d’Esquerres a les properes municipals.

UNA GIRONA D’OPORTUNITATS PER A TOTHOM

Girona viu, com la resta del país, moments polítics intensos i complexos, i de forts contrastos. La il·lusió i esperança de part de la població amb el procés català pel dret a decidir es barreja amb el patiment i la frustració de moltes famílies per culpa de la crisi econòmica, i s’aparella també amb la pulsió democratitzadora de molts dels nostres veïns i veïnes, amb raó, davant de la indecència practicada per alguns responsables públics i dels anhels renovats d’apoderament ciutadà. En clau estrictament local, una ciutat que camina gràcies als seus potencials innegables, però amb els seus motors a mig gas, acaba de dibuixar una cartografia política d’un relleu molt ric en matisos, i que en tot cas apunta cap a la necessitat d’actuar amb una radicalitat reformista i amb una vocació transformadora que no poden esperar quatre anys més.

Fruit d’aquesta il·lusió per la ciutat, de la necessitat d’una Girona que abordi les demandes de justícia social, dinamisme econòmic i aprofundiment democràtic d’una majoria ciutadana, Esquerra Republicana i el Moviment d’Esquerres han decidit formar una coalició electoral per les properes eleccions municipals. L’espai del republicanisme progressista i del socialisme democràtic de matriu estrictament catalana s’han posat d’acord per bastir una candidatura social i de progrés, compromesa amb la ciutat i amb el país, de vocació majoritària i de govern, i que pensi en la ciutat sencera i en tots els seus barris. Una coalició, a més, forjada i oberta als moviments socials, veïnals i de barri, entitats de Girona i ciutadania diversa. Cal desbordar les fronteres tradicionals dels partits polítics, per convenciment d’opertura democràtica, però també perquè cal sumar. Sumar per ser alternativa, sumar per guanyar la ciutat.

La ciutat que volem és aquella que faci de les polítiques socials una prioritat, i que aposti decididament per l’ocupació i la dinamització econòmica. En el camí cap a la recuperació no volem deixar a ningú enrere, i apostem per un model productiu basat en el coneixement, l’economia verda, el comerç i el turisme, que generi valor afegit i d’elevat complement social. Volem, també, una Girona més culta i educadora, un eix que ha de singularitzar la nostra ciutat tant a l’hora de promocionar-se externament com en fer arribar la cultura a tothom. Hem de tenir tota l’ambició per projectar-nos al món, però també tota l’atenció per no descuidar la cultura de base en benefici d’un model d’aparador que no compartim.

Cal, a més, una Girona sensible amb el seu entorn natural, sostenible i verda. Però també amb el seu entorn urbà: és imprescindible la col·laboració amb la resta de municipis de l’àrea urbana, pensant que la ciutat supera els seus propis límits físics i actuant a partir d’aquesta realitat incontestable. Per últim, volem també que Girona sigui la punta de llança del procés de construcció de la nova Catalunya – Estat des del municipalisme, i que en aquest context es situï en l’Europa de les ciutats que volem, com a peça clau de l’eurorregió Pirineus – Mediterrània i de l’espai català transfronterer.

Tot això ho volem fer amb la col·laboració activa de tots els ciutadans i ciutadanes de Girona. Afortunadament, la participació política ha deixat de ser un monopoli dels partits, i això obliga que, almenys, les grans decisions deixin de ser també un monopoli exclusiu dels polítics. Per aquesta raó volem que l’Ajuntament impulsi processos  participatius per prendre les grans decisions de ciutat, i que el seu funcionament sigui proper i transparent. Necessitem un Ajuntament amb parets de vidre i portes obertes.

Hem vingut a sumar per construir una Girona social i de progrés al servei de la majoria, que no exclogui a ningú, per escriure un nou capítol de la ciutat que estimem. Nosaltres hem sumat per fer-ho possible. Tu t’hi sumes?

 
Joan Manuel del Pozo (exconseller d’educació), Marina Geli (diputada i exconsellera de salut), Manel Nadal (exsecretari general de mobilitat), Pia Bosch (regidora a l’Ajuntament de Girona), Xavier Amores (regidor a l’Ajuntament de Girona), Àngel Quintana (regidor a l’Ajuntament de Girona), Joaquim Bonaventura (regidor a l’Ajuntament de Girona), Amèlia Barbero (regidora a l’Ajuntament de Girona), José Antonio Donaire (expert en turisme i exdiputat), Ferran Cordon (metge i exdelegat de salut), Manel Serra (economista i exregidor), Pere Bugés (advocat), Joan Manel Barceló (pedagog), Pilar Roure (treballadora del sector públic jubilada), Joan Birba (treballador municipal), Frederic Cabré (arquitecte), Miquel Fañanàs (escriptor i exregidor), Joaquim Coelho (enginyer), Núria Arnay (exdirectora dels serveis territorials de treball) i Josep Maria Birulés (arquitecte i exregidor).

 

2 Responses to Una Girona d’oportunitats per a tothom

  1. Jordi Grau Roca

    S’ ha posat fil a l’agulla. Tots doncs a treballar junts amb coratge i ganes. !! Endavant !!

  2. Good points. As a paertioncr of both visual and written arts, I can also recommend the benefits of trying new forms. e.g. working with painting and poetry has reinforced for me the value of spontaneity / impulse in both, (as opposed to the ‘endless edit’). Also, visual composition feeds into lyrical, etc. So maybe grab that camera and experiment – buy a cheap guitar, or sketchbook. Its not always about mastering every medium – more about finding new ways to question and experiment.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *