Close

Una moció de censura al Govern espanyol?

Els fets dels darrers dies han demostrat un cop més com és d’incomprensible que en un país democràtic governi un partit assetjat per la corrupció. I és que la hipòtesi dels “casos aïllats de corrupció” ja no és creïble. Això, sumat a les seves polítiques antisocials i a la seva incapacitat per resoldre políticament les demandes territorials impedeixen que un partit com el PP pugui seguir governant.

Davant d’aquesta situació, el PSOE es manté en silenci. És inconcebible la posició d’un PSOE que va passar del “no és no” a l’abstenció per permetre que seguís governant Rajoy i que avui, davant dels darrers casos de corrupció, aposti perquè el PP segueixi al capdavant de l’Executiu.

Arribats a aquest punt, l’esquerra s’ha de plantejar actuar. Cal recordar que el PP no té majoria i tampoc la té amb Ciutadans. Per tant, l’esquerra encara té l’oportunitat d’unir-se per fer fora a Rajoy.

Per això, des de MES, Moviment d’Esquerres rebem positivament la proposta que ha anunciat avui Podem d’impulsar una moció de censura. Ara bé, per complir amb els valors democràtics, aquest pacte de les esquerres hauria de passar necessàriament pel reconeixement del dret d’autodeterminació per a Catalunya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *