Close

Una raó MES per decidir!

MES, Moviment d’Esquerres assistim a la darrera reunió del Pacte Nacional pel Referèndum

La diputada de Junts pel Sí i membre de MES, Magda Casamitjana, ha defensat durant la reunió del Pacte Nacional pel Referèndum el desig dels catalans i catalanes de celebrar un Referèndum que en el seu dia l’Estat ens va privar: “L’Estatut de Catalunya actual no l’hem votat. Vam votar l’Estatut aprovat pel Parlament de Catalunya i validat pel Congrés del Diputats, no el segrestat i manipulat pel Tribunal Constitucional”.

“Des de Mes, Moviment d’Esquerres volem fer palès que no hem acabat bé la tasca començada i encomanada pel president Maragall. Per, tant, per dignitat i respecte als qui van redactar aquell primer Estatut, hem de dir ben alt no a un Estatut imposat que no ens reconeix i no ens deixar avançar ”, ha afegit la diputada.

De fet, com ha recordat Casamitjana, MES, Moviment d’Esquerres va néixer com una necessitat: “A casa nostra ens van dir que no podíem decidir i ens vam haver d’emancipar, creant un nou espai de socialistes-sobiranistes a favor del dret a decidir”. Un dret democràtic de tot el poble català que, com ha destacat la diputada de Junts pel Sí, “ha d’englobar els vots del sí, els dels no, els blancs i els nuls”.

Durant la seva intervenció, Casamitjana també ha agraït la valuosa tasca del Pacte Nacional pel Referèndum, un espai de confluència de moltes sensibilitats que representa el 80% dels catalans i catalanes. I ha valorat que continuï viu, al costat de les formacions polítiques: “Volem fer aquest camí amb la màxima transversalitat de partits i societat civil”.

La nació és una pantalla passada. Ara volem decidir quin Estat català volem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *