Close

"Vacances?" L'Apunt Setmanal. Per Carles Manjón

[spacer]

Fa no gaires anys, per aquestes dates, tot semblava aturar-se i teníem la sensació que el món es prenia un respir per tal d’agafar forces per a encarar la tardor amb energia. Les necessàries vacances del humans semblava que també existien pels esdeveniments quotidians i les noticies que rebíem durant l’estiu no passaven de les frivolitats de la “jet-set” a la costa o les impertinències de les tempestes d’estiu que amargaven uns dies de vacances als turistes.

Avui, a finals de juliol de 2014, no podem afirmar el mateix. Si poses la tele o llegeixes els diaris pots adonar-te que el món no s’ha aturat: les bombes i els míssils volen indiscriminadament a Gaza o a Ucraïna (per posar només dos exemples) mentre les notícies econòmiques ens parlen de compres a preu de ganga, per part dels sector privat, de bancs que van ser rescatats amb milionàries quantitats de diner públic (és a dir, de tothom) i avions comercials cauen a terra víctimes de focs perduts o de ves a saber què…

Per si no havíem percebut encara que, de vacances, res de res, ens trobem que la tan anunciada renovació del que havia estat el partit central de l’esquerra del nostre país, s’ha transformat en una pantomima consistent en unes eleccions d’un únic candidat i la formació d’una executiva on abunden els noms i les vinculacions de sempre i on es reafirma l’allunyament, cada vegada més clar, d’aquest partit envers la realitat política catalana. Potser, en aquest cas, estem davant d’una notícia positiva doncs, per fi, les coses comencen a aclarir-se i comencem a saber on està situat cadascú. En aquest sentit, el socialisme catalanista, aquell que no viu pendent dels dictats del madrileny carrer de Ferraz, inicia aquests dies camins d’entesa i accions de trobada que hauran de contribuir a la necessària recomposició de l’esquerra catalana als nous temps. Ja és conegut que NECat i els amics d’Avancem ja hem començat a treballar plegats per la recomposició de l’espai socialista català.

Per si no teníem poca feina els que, en un sentit o un altre, estem implicats en la política del país, aquest estiu serà la porta d’una tardor plena de reptes i fites que, de ben segur, hauran de determinar el futur de Catalunya. Parlo no només d’un 11 de setembre que ha de tornar a ser històric, en el que hem de demostrar que les nostres reivindicacions són reals i les volem portar a terme, sinó també d’un 9 de novembre en que s’hauria de culminar aquest desig majoritari dels catalans i catalanes que volem decidir el nostre futur.

Ara bé, aquests esdeveniments poden precipitar altres situacions; hem d’estar atents a tot el que pugui venir i preparats per afrontar el futur de cara. Si el Cap d’Any arriba sense més sorpreses, haurem de tenir ja tot preparat per renovar, a la primavera, els nostres governs municipals. Se’ns gira feina.

Vacances?

Be, potser caldria un parèntesi per agafar una mica d aire però sembla que aquest any no ens podem permetre massa luxes… Bon estiu!!

Carles Manjón Wennberg

Membre del Consell i de la Junta de NECat

Barcelona 27 de juliol de 2014

One Response to “Vacances?” L’Apunt Setmanal. Per Carles Manjón

  1. Jordi

    Carles un apunt molt apropiat. Se’ns gira feina

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *