
Palacios: “Ara més que mai, hem de consensuar una estratègia conjunta des del Parlament que faci efectiu el mandat democràtic de l’1-O i el 21-D”
El president de Moviment d’Esquerres, Alfons Palacios, lamenta que no s’hagi pogut investir un president de la Generalitat en primera votació, però espera que ho sigui possible aquest dissabte gràcies “al consens, com sempre hem fet en aquest país”.
En aquest sentit, demana a l’Estat que “no segueixi obstaculitzant la política catalana a cop de sentència judicial” i “demà permeti que el candidat a la presidència de la Generalitat Jordi Turull, junt Josep Rull, Raül Romeva, Marta Rovira, Carme Forcadell i Montse Bassa, pugui tornar a casa i poder-se presentar al segon debat i votació del ple d’investidura.
Palacios recorda que la prioritat d’aquesta legislatura ha de ser la de recuperar les institucions i aturar el 155, però per fer-ho és necessari formar govern el més aviat possible: “No podem seguir ni un dia més sota el govern excepcional del 155. Hem de recuperar ja el govern de les nostres institucions, i que el Gobierno de l’Estat deixi de dirigir des de la distància, lluny de la sensibilitat i amb desconeixement de la realitat dels catalans i catalanes“.
És per això que Moviment d’Esquerres insta les forces republicanes a fer front comú a favor del país, a favor de tots i cada un dels ciutadans de Catalunya”, ha subratllat el president de MES, qui ha afegit: “Ara més que mai, hem de consensuar una estratègia conjunta des del Parlament que faci efectiu el mandat democràtic de l’1-O i el 21-D”.
“És amb la recuperació de la Generalitat, fins ara usurpada per l’Estat espanyol, que podrem començar a construir una nova Catalunya republicana, més justa i social, amb la participació de tots els agents polítics i civils”, ha conclòs Palacios.
